Kurkuma

Obsahuje látku zvanou kurkumin, což je ona důležitá část.
Kurkumin je skvělý antioxidant a působí v těle protizánětlivě. Je prevencí mnoha onemocnění.
Kurkuma je vhodným doplňkem k léčbě při zánětech kloubů, při revmatoidní artritidě nebo třeba při zánětech střev. Má velmi příznivý vliv na játra.
Doporučila bych konzumovat až jednu čajovou lžíci denně a doporučila bych upozornit na to i vaše babičky a dědečky. Jelikož je zároveň i jednou z prevencí rozvoje stařeckých neurodegenerativních onemocnění jako stařecká demence a podobně.
Třešničkou na dortu může být příznivější hladina cholesterolu v krvi.
Pro diabetiky může být potěšující informací, že napomáhá příznivě ovlivnit hladinu krevního cukru.
Kurkumu je třeba konzumovat s pepřem, který obsahuje piperin, což je látka zvyšující vstřebatelnost důležitých látek v kurkumě. Konzumujete ji pravidelně?
Ještě chci dodat – samozřejmě zde mluvím o dlouhodobé pravidelné konzumaci a opět o tom, že je to jen jedna z mnoha částí, které se na prevenci podílí.
Obecně upozorňuji, že pokud zde píši o něčem, co by se mělo podílet na snížení rizika onemocnění, nikdy to nemyslím tak, že by vás ta jedna potravina/produkt spasila a stačilo to pro zdraví.
Vždy je to myšleno jako jedna z mnoha součástí dlouhodobé prevence a celkového životního stylu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.